Malá ale naftová: Vybrali jsme baby SUV, které mají ještě dieselový motor

Publikováno:

Nafta smrdí! Alespoň to se zdá podle kategorie baby SUV, kde ji v přílišném zastoupení nenajdete. Vlastně se nám už podařilo objevit jen devět modelů, u kterých se ještě dá sehnat jeden nebo více motorů spalujících tuto mastnou tekutinu. Můžete si je prohlédnou v přiložené galerii.

Rozdíl mezi auty je přitom citelný. Nejlevnějším baby SUV je Peugeot 2005 s motorem 1.5 BlueHDi, který jako bonus přidává extra dobrou spotřebu jen 3,5 litru nafty na 100 km. Lepší mezi auty nenajdete, ostatní mají minimálně čtyři litry na 100 km nebo více. Největším žroutem je Renault Captur s 5,3 litry, který je paradoxně druhým nejlevnějším vozem.

Naftová baby SUV jsme našli za relativně rozumnou cenu. Pod půl milionu se jich vejde 7. Za 524 990 korun pak koupíte naftovou Hyundai Kona. Za ní najdete velkou mezeru k Audi Q2, které je se svým dieselem 30 TDI dostupné za bezmála 700 tisíc korun a patří tak k nejdražším baby SUV na trhu. V žebříčku máme i vůz s pohonem všech kol, je to Ford EcoSport 1.5 EcoBlue AWD za necelého půl milionu.

Podívejte se do galerie pro bližší informace o motoru,spotřebě i ceně daného modelu.

Fotogalerie