Mazda CX-3: kromě faceliftu také objemnější motor

Publikováno:

Mazda uvedla na český trh modernizované Baby SUV CX-3. Kromě faceliftu karoserie došlo i na nový naftový motor.

Mírně odlišná příď, více chromu, jiné přední a zadní světlomety - to jsou prvky faceliftu Mazdy CX-3 v roce 2018. To nejzajímavější se ale skrývá pod kapotou.

Mazda jde stejně jako v některých dalších věcech proti proudu. Zatímco ostatní automobilky dále využívají downsizing, tedy snižování objemů motorů, aby splnily emisní normy, a některé z nich zcela zanevřely na naftové motory, japonská značka si turbodiesel ponechala i pro Baby SUV CX-3. Ba co víc. Výrazně navýšila jeho objem z 1,5 na 1,8 litru. Výsledkem je o 8 kW vyšší výkon, překvapivě jen o 0,2 s lepší čas při zrychlení z 0 na 100 km/h (9,9 s) u verze s pohonem přední nápravy a jen o čtyři deci vyšší spotřeba (4,4 l nafty na 100 km) při splnění přísnějších emisních limitů. Stejně jako předchozí motor lze i novinku spřáhnout s pohonem všech kol.

U benzinových motorů došlo kvůli přechodu na přísnější limity emisí k navýšení laboratorní spotřeby o 0,3 až 0,6 l na 100 km.

Modernizovaná Mazda CX-3 se prodává od 412 400 korun, zatímco předchůdce šlo pořídit za 399 900 korun. Zejména u vyšších stupňů výbav došlo při podobně mírném zdražení k navýšení standardní výbavy.