Toyota C-HR: hybridní i benzinové SUV, se kterým je radost jezdit

Toyota C-HR: hybridní i benzinové SUV, se kterým je radost jezdit
Toyota C-HR vypadá díky zajímavému světelnému podpisu a splývání karoserie ve stylu kupé atraktivně i zezadu. Toyota

Toyota C-HR mezi vozy kategorie SUV v mnoha ohledech vyčnívá a rozbíjí zažitá klišé.

Klišé číslo 1: SUV jsou žravé a neekologické. Hybridní Toyota C-HR, u níž pod kapotou spolupracují elektromotor s klasickým spalovacím motorem na benzin, se chlubí spotřebou pouhých 3,8 l naturalu na každých 100 km a patří mezi nejúspornější auta na trhu bez rozdílu tvaru karoserie nebo typu motoru. Velmi úsporná je zejména v městském režimu, kde si řekne o stejné množství paliva jako v kombinovaném cyklu. A když už jsme u výhod ve městě, tak s hybridem parkujete ve všech městských částech v Praze v modrých a fialových zónách zdarma po zaplacení registračního poplatku 100 korun za rok.

Klišé číslo 2: SUV jsou v zatáčkách nudná a těžkopádná auta. Novináři se ve svých recenzích shodují, že se jízdní vlastnosti Toyoty C-HR dají porovnat s hatchbacky a to včetně zábavnosti v klikatých úsecích. Však také jedno z vysvětlení zkratky C-HR zní, že jde o první písmena slov Cross Hatch Rundabout - tedy spojení odkazující ke kříženci pocházejícího z hatchbacku, který umí hbitě projíždět kruhové objezdy.

Klišé číslo 3: Toyoty jsou spolehlivá, ale nudná auta. O tradiční spolehlivosti vozů japonské značky polemizovat nebudeme, ale když se podíváte na design modelu C-HR, těžko u toho budete zívat. Svalnatá silueta připomínající kupé vyčnívá nejen ze zástupu všech vozů, ale také modelů SUV.

V nabídce jsou varianty s pohonem předních i všech kol. Kromě hybridních lze mít i čistě benzinové verze. S naftou se Toyota jasnozřivě včas rozloučila. Zákazník si může vybrat mezi manuálním a automatickým řazením.

Toyota C-HR patří mezi nejvíce univerzální auta na českém trhu, takže široký je i potenciální okruh jejích zákazníků. Od jednotlivců přes páry až po menší rodiny. Lidi z měst i venkova. Milovníky high-tech, stylu, ekologie, svižné jízdy, ale také zákazníky, kteří preferují komfort, nebo jsou rádi za každou uspořenou korunu.

Toyota C-HR vtrhla na český trh teprve v listopadu 2016, ale velmi rychle se zařadila mezi nejprodávanější vozy své kategorie u nás, ale také v Evropě i ve světě.

Napsali o ni:

Tohle je beze srandy prémiovej interiér - všude měkkej matroš, sladěný barvy, vystajlovaný dekory, prostě mazec. Sedadla vypadaj, že budou držet jako v hot-hatchi. Auto.cz

A jak je na tom spotřeba? Většinu týdne jsem jezdil po městě, kde se pohybovala mezi třemi a půl až čtyřmi litry, v kombinaci s výjezdy mimo obec se stále udržela do čtyř a půl litru na sto kilometrů. Za mě dobré, na takové auto. Po městě se mi na šestikilometrové trase podařilo jet i se spotřebou 0,5 l/100 km. Autickar.cz

Když už jsme u těch asistentů, tak Toyota C-HR ve standardní výbavě (!) disponuje adaptivním tempomatem. Ve spojení se standardně (!) montovaným systémem udržování jízdního pruhu tak máte i u nejlevnější Toyoty C-HR částečného autopilota. Vybermiauto.cz