SEAT Arona: Nejdostupnější SUV z koncernu VW poráží soupeře prostorností i úsporností

SEAT Arona: Nejdostupnější SUV z koncernu VW poráží soupeře prostorností i úsporností
Už základní verze SEATu Arona vyjíždí na litých kolech a s mlhovými světlomety. SEAT

Modely značky SEAT tradičně lákají zákazníky na výrazný a sportovně laděný design, který pak koresponduje s jízdními vlastnostmi.

Tvary a křivky karoserie SEATu Arona jsou jedním z nejsilnějších argumentů, proč v segmentu Baby SUV zvolit právě tento automobil. Ostré prolisy a dynamické linie doplňují již od základního stupně výbavy litá kola. V těch vyšších se přidává kontrastní lakování střechy a zrcátek nebo LED osvětlení jak zvenčí tak uvnitř auta. Komu proudí v žilách vysokooktanový benzin, ten určitě sáhne po výbavě FR se speciálními sportovně tvarovanými nárazníky a sedadly.

SEAT Arona nechce být pouze spotřebním zbožím, se kterým se posádka nevzrušeně přesouvá z bodu A do bodu B. Těžko budete hledat SUV se sportovnějšími jízdními vlastnostmi. Podvozek s vyspělou elektronikou vychází vstříc řidičům, kteří se vyžívají v průjezdech prudkých zatáček pod plynem. Krok s ním drží chirurgicky přesné, a navíc strmé řízení. Stačí malý pohyb volantem a vůz se vydá do oblouku pod jiným poloměrem. O dostatečně účinné zpomalení se starají kotoučové brzdy na všech kolech.

SEAT Arona kombinuje sportovnost s jízdním komfortem a bezpečností. Nárazovými testy Euro NCAP prošla s plným počtem pěti hvězdiček. Mezi standardní výbavu patří Front Assist, který monitoruje situaci před vozidlem a v případě potřeby dokáže samočinně brzdit.

SEAT Arona patří s délkou 4,14 m k nejkratším SUV na trhu. Vzhledem k jeho kompaktním rozměrům výhodným pro manévrování ve městech překvapí velkorysá prostornost interiéru. Místem na nohy i nad hlavou na zadních sedadlech těžko hledá mezi Baby SUV konkurenci a nabídne pohodlné svezení i čtyřem hodně vysokým cestujícím najednou. A přitom zbylo dostatek místa i pro zavazadla. Základní objem kufru 400 litrů řadí SEAT Arona opět na špičku při porovnání s konkurencí. Nové SUV tak částečně nahrazuje mezi českými motoristy dříve oblíbené a v současnosti již nevyráběné kombi Ibiza ST.

Arona vyhoví nejen sportovcům a chalupářům, ale také šetřílkům. Zejména benzinové motory 1.0 TSI najdeme ve srovnávacích tabulkách s ostatními Baby SUV mezi nejúspornějšími.

SEAT Arona se na českém trhu prodává od 382 900 korun, což z něj dělá suverénně nejdostupnější SUV z koncernu Volkswagen. Základní provedení přitom není žádný žebrák. Kromě již dříve zmíněných litých kol nebo plnohodnotné bezpečnostní výbavy obsahuje i klimatizaci, multimediální systém s barevným dotekovým displejem o úhlopříčce 6,5 palců a bluetooth handsfree nebo třeba přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel.

Ve vyšších stupních výbav a na přání lze mít auto osazené špičkovými technologiemi, jakými jsou například full LED světlomety nebo bezdrátové nabíjení mobilních telefonů.